Lissperos

Denna blogg handlar om vårat husbygge.. Vi har byggt vårat drömhus i timmer i en liten by som heter Färnäs och ligger 5 km utanför Mora, i Dalarna. Har köpt en stor gård av min (frun i husets) mormor och runtomkring står en hel del härbren och annat smått och gott. Vi flyttade in den 3/4 2009.

tisdag 21 april 2009

Update.

Äntligen!
Det har strulats med Telia och vi har fortfarande inget bredband, trots att det skulle vart fixat för några veckor sen.. Jag blir så less! 8 arbetsdagar är nu uppe i en månad.. suck! Men ja, vi väntar och hoppas att det ska dyka upp på torsdag som var senaste budet..
Har idag lånat mina föräldrars mobila bredband för att kunna plugga lite och då passar jag även på att ladda upp lite bilder på huset.. Är endel som är lite nyfikna förstår jag :) Såhär såg huset ut iaf precis innan inflyttningen.. nystädat och realtivt tomt var det med!


Vi börjar med hallen som man ser när man kommer in..





Sen går vi vidare in i vardagsrum och köksdelen..







Sedan blir det badrummet nere..







Och så långa hallen på nedervåningen..



Ena rummet nere..



Oscars nuvarande rum..



Tvättstugan..



Där innanför är pannrummet med..



Lilla toan på övervåningen..





Ena rummet uppe
(där vi lagt endel av grejerna som vi hade hos mamma o pappa)



Och till sist.. vårat sovrum!








Det var allt för idag!
Puss, L

3 kommentarer:

Maggan sa...

Åh, va fint :)

Anonym sa...

Huset är otroligt fint! underbart att de är lart för inflyttning nu!!! Kramar heelen

Lotta sa...

Så fint ,så fint!! :D
hej gumman!! Ja,jag längtar jag med fast inte till att föda..ghaaa!!
Men får vi inte ta å bestämma en till date då? ;) Saknar er med!! När vill ni ses?? Pusss