Lissperos

Denna blogg handlar om vårat husbygge.. Vi har byggt vårat drömhus i timmer i en liten by som heter Färnäs och ligger 5 km utanför Mora, i Dalarna. Har köpt en stor gård av min (frun i husets) mormor och runtomkring står en hel del härbren och annat smått och gott. Vi flyttade in den 3/4 2009.

tisdag 20 januari 2009

Idag.




Anders har satt panel på övervåningen i vårat sovrum..
Denna ska självklart vitmålas senare!




Själv har jag kvistlackat hela förmiddagen,
så imorron är det dags att börja vitmåla! Äntligen!

Puss, L

2 kommentarer:

Kristin sa...

Hej du och stort tack för din kommentar hos mig! :-) Vad spännande projekt ni håller på med, hoppas ni kommer få det kanon i er gård så småningom! Vi flyttade ut på landet 2001 och köpte då ett torp av min mormor och morfar som bara använts som sommartstuga. Vi gjorde en rejäl renoveringsresa... känner igen det där med att kvistlacka... jag har lackat och lackat och lackat...

Ha det så jättebra och lycka till med huset. Kul att ni bor i Dalarna, jag har min mammas släkt där uppe (i Gagnef).

Kram!

Nina sa...

Tack för din goa kommentar hos mig...
Fick lite prestationsångest att komma in här hos dig dock... vi har renoverat i över 3 års tid och det hela har STAGNERAT och hos er är det full aktivitet ! Härligt.... Blir lite sugen på att sparka igång och det är ju bra tecken ;O)

kram och välkommen tillbaka !