Lissperos

Denna blogg handlar om vårat husbygge.. Vi har byggt vårat drömhus i timmer i en liten by som heter Färnäs och ligger 5 km utanför Mora, i Dalarna. Har köpt en stor gård av min (frun i husets) mormor och runtomkring står en hel del härbren och annat smått och gott. Vi flyttade in den 3/4 2009.

tisdag 13 januari 2009

Lite uppdatering..

Men det blir inga bilder idag men jag tänkte berätta lite hur läget ligger till.. Själv är jag sjuk med feber och hoppas verkligen inte att min kära familj ska drabbas!

Anders har takat klart badrummet och nu är det tak på båda rummen där nere iaf.. Hallen är reglad och isolerad..

Plattkillen (som ska sätta kakel och klinker i badrummet & hallen) har påbörjat badrummet.. Han har alltså gjort tätskikt eller vad det heter.. Så nu är badrummet redo för kakel och klinker! Dags att beställa kanske? Ha ha.. Lite sega är vi, men det är mycket nu..

Idag har Anders och en till härifrån byn isolerat våran skorsten iaf, ska se om någon kan komma snart och sätta i den och sparka igång pannan så vi kan börja elda där nere och få lite sån värme istället för dessa dyra fläktar..

Ja framåt går det iaf, sakta men säkert..
Målat har jag gjort med och ska måla massor mera, önskar bara att man kunde bli frisk.. har liksom inte tid att vara sjuk just nu känns det som..

Ha en bra dag! // Lisa Andersson

2 kommentarer:

Anonym sa...

gud vad roligt å få bygga sitt eget hus=)

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Wow det tar sig verkilgen :) snart är det bästa kvar bara..piffningen ;) love you!