Lissperos

Denna blogg handlar om vårat husbygge.. Vi har byggt vårat drömhus i timmer i en liten by som heter Färnäs och ligger 5 km utanför Mora, i Dalarna. Har köpt en stor gård av min (frun i husets) mormor och runtomkring står en hel del härbren och annat smått och gott. Vi flyttade in den 3/4 2009.

söndag 18 januari 2009

Klinker..

Tänkte att ni skulle få en tjuvkik av klinkers..

Kaklet är ju vitt, men klinkers blev lite grå-svart..

Det var lite olika nyanser på badrum och hall, men det gör ju inget!

Är ju inte samma rum och de är väldigt fina båda två på sitt sätt ändå!




Kakel.




Min fiiiina walk in closet är reglad ;)





Övervåningen är snart helt isolerad..




Troligen badrumsklinkers..




Troligen hallens..

Det är samma kvadrat så vi har inte riktigt bestämt oss, men jag tror nog att vi har det iaf.. Puss!

9 kommentarer:

Vitt och nött sa...

hej!
å va kul å få följa ert bygge!! kommer bli såå fint har ja en känsla av :) hit kommer ja tillbaks!

gå gärna in å hälsa på mej :)
kram ellen

Lilla huset på prärien sa...

Åhh... mitt hjärta hoppar över ett par steg bara jag hör ordet "walk-in-closet"! Whoho... *suck* önskar mig verkligen en sådan... det lär aldrig bli verklighet här. Så himla härligt med ett nytt hus - jag önskar er all lycka på vägen :)

Kram Jenny

Färjtorp sa...

Hej & TACK!! Vad glad jag blir att du gillar min blogg!!

Vad spännande det låter med walk in closet! Hoppas vi får se mer av den sen.
Är själv på jakt efter klinkergolv till hallen. Liknande ert faktiskt, jättefint.

Kram Johanna

Anonym sa...

Det blir nog riktigt fint!

Anonym sa...

Så spännande!
Tack för din snälla kommentar om min bild på tulpanerna!

Anonym sa...

Det kommer bli skitsnyggt!!
Är rätt avis på er.....
Glad för er skull att de går så fort framåt!
Puss!

Anonym sa...

Åhh va fint det kommer blir =) MÅSTE få komma och hälsa på där sen =) puss puss

Livet På Vintergatan sa...

ÅH! Snyggt klinkers!! Kommer nog bli skitsnyggt det där! :D

Anonym sa...

börjar minnas...