Lissperos

Denna blogg handlar om vårat husbygge.. Vi har byggt vårat drömhus i timmer i en liten by som heter Färnäs och ligger 5 km utanför Mora, i Dalarna. Har köpt en stor gård av min (frun i husets) mormor och runtomkring står en hel del härbren och annat smått och gott. Vi flyttade in den 3/4 2009.

söndag 8 februari 2009

Dagens.




Mats har börjat måla åsarna vita i vårat sovrum med..




Den gamla dörren som satt i förra husets kalldel har vi sparat och nu fungerar den som våran sovrumsdörr :) Så snygg!!




Elektrikern har börjat sätta upp våra spottar med..




Mats har målat åsarna i hallen och timmerstockarna som kommer att vara synliga i vitt..




Här har jag målat pärlspont idag! Hela hallen..
Har målats två ggr, så det är iaf en gång till kvar!




Anders har börjat grundmåla lister idag..


Jag har fått frågor om varför det är så vitt..
eller om allting måste vara vit..
Och ja, det är så vi vill ha det - ljust och fräscht!
Sen kan man ju ha en färgrik inredning istället..
Och det har även frågats om vi bara har panel överallt?
Nej det har vi inte; vi har pärlspont, panel, målat och tapet!
Så är det :)

Puss!

4 kommentarer:

Livet På Vintergatan sa...

Vitt är snygg och fräscht! Jag håller helt klart med dig! :)
Skitsnygg sovrumsdörr!! Love it!
KRamar!

Anonym sa...

Åh vad härligt det blir!!
Jag älskar också vitt, blir ju som sagt så mycket fräschare än mörka färger!!
Jag är förälskad i eran sovrumsdörr!
Underbar!

Puss & Kram

Anonym sa...

Snyggt snyggt & snyggt!
Hittar inge annat att säga :)

Puss på dig!

Anonym sa...

En helt underbar dörr!