Lissperos

Denna blogg handlar om vårat husbygge.. Vi har byggt vårat drömhus i timmer i en liten by som heter Färnäs och ligger 5 km utanför Mora, i Dalarna. Har köpt en stor gård av min (frun i husets) mormor och runtomkring står en hel del härbren och annat smått och gott. Vi flyttade in den 3/4 2009.

måndag 16 februari 2009

Dagens.




Idag har jag målat klart pannrum..
Även taket har målats 2 ggr..
Men eftersom det blir skitigt där inne iaf så har jag inte vart alltför noga som ni kanske kan se..




Anders har byggt hyllor i hallen..




Bänkskivan är på plats!




Anders fixar sista hyllan..
Och jag hann även kvistlacka dessa en gång idag!


Puss, L

1 kommentar:

Färjtorp sa...

Hej och tack för din snälla kommentar !!
Oj vilket arbete ni gör, så duktiga.
Kommer ju säkert bli jättefint, roligt att få se. Ser att ni har valt likadana innerdörrar som vi har. Jag är supernöjd med dem de är så charmigt gammeldags.

Kram Johanna